Малюють всі! В чому користь малювання для розвитку дитини?

Як тільки дитина досягає перших усвідомлених місяців – ми пропонуємо їй олівці, фломастери, пензлики, крейду, а часом просто – фарбу і спостерігаємо за тим, як чадо створює свої перші “шедеври” пальчиками на папері. Окрім 5-ти хвилин спокою для батьків, для розвитку дитини живопис важливий не лише результатом, але безпосередньо і самим творчим процесом.

І ось чому:

  • Художні заняття розвивають дрібну моторику, а це – стимуляція ділянок мозку, відповідальних за мислення, мову, зорову і рухову пам’ять, координацію. Під час малювання задіяні обидві півкулі головного мозку, активно виникають міжпівкульні зв’язки.
  • У дитини розвивається просторовий інтелект та уява.
  • Через малюнок дитина самовиражається, виливає на папір свій стан та настрій. До речі, по дитячому малюнку можна визначити, хто це малював – хлопчик чи дівчинка. Психологічні відмінності між статями накладають відбиток на сприйняття та художнє відображення дійсності. У дівчаток краще працює півкуля мозку, яка відповідає за образне мислення, уяву, емоції. Тому маленькі представниці прекрасної статі приділяють особливу увагу дрібницям, ретельно промальовують персонажів. Для хлопчиків більш характерні технічні деталі і схематичне зображення людей. Активно задіяна права півкуля у чоловіків відповідає за логіку, аналіз та буквальне сприйняття символів. Тому, якщо малюнки ваших дітей зовсім різні – це не привід турбуватися 😉
  • Малювання – процес, який передбачає експерименти, креативність, індивідуальне бачення предметів. Саме в процесі роботи над малюнком дитина вчиться сприймати свої помилки як шанс створити щось нове та унікальне.
  • Крім того, дитина вчиться вести діалог, пояснює, що вона намалювала, чому, що означають ті чи інші елементи і т. д. Згадайте тільки “Маленького Принца” Антуана де Сент-Екзюпері: “Коли мені було шість років, дорослі переконали мене , що художник з мене не вийде, і я нічого не навчився малювати окрім удавів – зовні і зсередини “- але ж дитина розвивала уяву та просторову орієнтацію!
  • В процесі роботи дитина отримує реальний результат – малюнок. Це вчить її цілепокладанню та формує орієнтацію на результат.

Завдання дорослих – всіляко заохочувати в дитині прагнення взяти в руки папір та олівець, і чим раніше це відбудеться, тим краще. Підтримуйте інтерес дитини до малювання, всі малюнки малюка оцінюйте позитивно, показуйте свій інтерес та захоплення його творчістю. Частіше хваліть малюка, уникайте критики та зауважень. А головне – не потрібно змушувати дитину малювати, потрібно створювати в ньому інтерес своїми емоціями та прикладом!

Завжди ваш, Teddy Bear Daycare 🧸

Залишити коментар